dissabte, d’abril 14, 2007

Per sort, victòria convenient

Dijous tenia apuntat a l'agenda que havia d'anar a un curs amb el títol Tècniques i eines per a l'optimització de pàgines web. La cosa pintava dura, tenint en compte que durava 4 hores i acabava a les 8 del vespre. Dijous al matí vaig tenir mil temptacions de no anar-hi, tenia un munt de feina per acabar, a 2/4 de 9 tenia classe de cant, uff! tot plegat em feia una mandra supina.

Aquella veueta que tots portem dins la closca m'anava dient -Rituslee fes un esforç (bé, en realitat no deia Rituslee, juas, juas, vès ara m'he fet gràcia...). Això, que tot el matí vaig tenir una batalla entre el meu cantó perru i el meu cantó responsable: excuses vs. conveniència.

El títol del post dóna unes quantes pistes: va guanyar la Sra. Conveniència -que és de dretes- a la tanda de penals, gairebé quan la Sra. Excuses -que és de Lleida- ja tenia coll avall el primer lloc al podium.

El curs em va fer adonar que internèticament(?) sóc una ignorant absoluta. Dijous vaig acabar d'entendre entre d'altres coses, què és el page rank, perquè serveix, la importància d'escollir un bon metatag i sobretot que Google és omnipotent i que com al soci, no se li pot enganyar (sic).

Vaig descobrir l'eina potentíssima que és Google Analyitics i vaig flipar, contínuament durant 4 hores i mitja (l'última mitja hora amb allau de preguntes al pobre ponent) sobre aquest nou món de possibilitats que m'acabaven de plantar davant dels morros.

Ja he aplicat algunes tècniques als webs que gestiono a la feina i al blog. Encara no sé qui sóc, però ara ja sé d'on veniu vosaltres.

4 Comments:

Blogger Charlie said...

Doncs vinga! comença a explicar totes aquestes coses rares perquè jo encara no sé què són! (i porto 10 anys en això)

2:03 p. m.  
Blogger Puji said...

Quina casualitat! Divendres em van explicar això del page rank. M'he passat tot el cap de setmana buscant-ho i encara no ho he trobat... ntchs...

6:36 p. m.  
Blogger Rituslee said...

nens: m'ho van explicar en 4 hores i es van quedar curts, intento ser sintètica, Ok?
Page rank és la importància que dóna google a la teva pàgina, com + page rank més amunt sortiràs en el resultat de cerca. Maneres de pujar el page rank: fer les coses ben fetes quan fas el web
Google Analytics és un programa gratis de google, afegint uns paràmetres a la capçalera de cada pàgina, et dóna estadística de qui et visita, quanta estona,de quin portal ve, de quin lloc geogràfic, i un llarg etc, tot això creuat amb objectius. Amb la qual cosa, et dóna moltes pistes sobre què fas bé i què fas malament en la gestió i publicitat del teu web, t'indica si les campanyes de premsa funcionen, si els links patrocinats són renidbles, etc!
Instal·leu-vos-ho, és flipant...
Buff! Una abraçada

7:01 p. m.  
Blogger The lesbian sisters said...

ostres, ostres, sóc tan ignorant, rituslee... jo només tinc un comptador per saber quantes entrades tinc al dia, la resta per a mi és ciència ficció... joé...
hem de quedar perquè m'ho expliquis amb la calma...

paula

11:18 a. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home